Summa sidvisningar

torsdag 13 november 2014

Min stora men speciella familj

Jag har ju inte riktigt berättat om min underbara speciella familj. Det vore ju en fördel för er som läser att veta vilka vi är =).

I den här familjen så finns det en mamma en pappa och 6 barn. 4 flickor och 2 pojkar.
Barnen heter Amanda född 03, Adrian född 04, Wilmer född 06, Michelle född 07, Joleene född 10 och lilla Jakina född 14. Amanda och Wilmer är makens barn från tidigare förhållanden, Adrian, Michelle och Joleene är mina barn från tidigare förhållanden och Jakina är vårat första gemensamma barn. Mina barn bor hos oss på heltid och makens barn bor hos oss varannan helg.
Joleene har  microcephali (betyder litet huvud) och har pga den fått en utvecklingsförsening och en lindrig CP-skada i benen. Hon kan inte prata utan använder tecken som stöd och hon är mindre än en vanlig 4 åring. Det är en del habiliteringsmöten/träffar och vi är även och simmar varje onsdag så hon kan träna sina ben. Japp det är våran familj det =). Här har vi en blandning utav dess like. Maken och hans barn är 100% finsk, Adrian är 75% Svensk 25% Afrikan, Michelle är 75% Afrikan och 25% svensk och lilla Jakina är ca 33,3% Finsk ca 33,3 % svensk och ca 33,3% Afrikan =). hahaha jaa ni förstår nog... vi har lite finskt blod, lite afrikanskt blod och lite svenskt blod i denna familj =). Så som ni kanske märker så är den här familjen lite extra speciell =). Vi är fjantiga, vi har roligt, vi skrattar,gråter,skriker,bråkar,gnäller,surar, är envisa,retas, men vi är en stor familj med hur mycket kärlek som helst =). Jag bara älskar min stora men speciella familj










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar