Summa sidvisningar

onsdag 16 oktober 2013

mötet på dagis

I måndags hade personalen på Joleenes avdelning, jag och habiliteringen möte angående joleene och hennes utveckling. Bara positiva saker hade dom att säga om min älskade flicka, ja dom var t.om stolta över min lilla dam. Kändes skönt att höra. Men sen var de vissa saker som sades, som fick mig att reagera lite, fundera lite och grubbla lite. Alla andra såg inte saken som nå negativt men de gjorde jag. eller ja inte negativt men ja de fick mig att tänka lite extra. Hur jag som hennes mamma på bästa sätt ska kunna hjälpa henne. De verkar som om Joleene har svårt att koncentrera sig och lugna ner sig när de är en för stor barngrupp, hon förstår inte riktigt hur man leker med barnen utan förstör hellre deras lekar, vilket gör att dom andra barnen inte vill leka med henne riktigt =(. men när hon bara leker med typ 2-3 barn så leker hon jätte fint och snällt utan problem.. men när de blir för många eller för mycket så går de åt andra hållet. Sen har Joleene blivit väldigt mammig och ropar på mamma hela tiden =(. ja jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att hjälpa henne på bästa sätt =( men jag grubblar och jag funderar...Hon utvecklas och så som hon ska men hon verkar bli så upp i varv på dagis att hon glömmer bort sig lite. Personalen får inte riktigt ihop de med tid för Joleene på dagis pga massa saker.. vilket då känns lite jobbigt för hon behöver en resurs som är med henne hela tiden och jobbar med henne.. ja de är lite sånt som jag grubblar och funderar på.. vad är bäst för min fina älskade dotter =(... usch de är en del just nu.. känner de överallt..Huvudsaken min söta flicka mår bra och har de bra så är jag nöjd..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar