Summa sidvisningar

måndag 26 augusti 2013

bubbel babbel/ Joleenes utveckling

Då har vardagen börjat igen och allt är som de ska vara här hemma. Engelska kursen är över och jag går över till de normala igen. Michelle började skolan förra veckan också =). Så stolt över henne är jag. Men väldigt ovant att ha två skolbarn nu. Joleene går över till 15 tim igen på dagis så idag är hon hemma med mig. Länge sen de var så hehe...
Om 2 veckor flyttar vi till en 4:a som ligger på gården bredvid. Äntligen bottenvåning och äntligen lite större igen =). Men de är en del som ska fixas innan flytten som packning, målning och allt som hör till. Ja här hemma händer de saker hela tiden tycker jag. Skola, dagis, flytt, sjukhusbesök och kortis inskolning. Vem ska någonting om en lugn stund ;).
De här året kan ju faktiskt bli rätt bra.

Nu lite om Joleene:
Joleene har vuxit från 83 cm till 87 cm på 6 mån, vilket är superbra för att vara Joleene. Hon utvecklas varje dag och lär sig nya saker hela tiden. Hon är jätte duktig på TAKK (teckenkommunikation), och hon blir bara mer och mer självständig. Hon sover inte middag längre, plockar undan efter sig, vill gärna gå utan blöja och testa att gå på toa, har lärt sig en hel del ord och går bättre och bättre för varje dag. Helt otroligt hur hon har utvecklats och blivit en stor flicka i den lilla kroppen.  Vi har en hel del sjukhus/habiliterings besök i september men de är bara positiva besök. Är så himla stolt över henne =).


Idag är de bara jag och Joleene hemma så jag funderar på att kanske gå ut i de fina vädret och bara vara tills dom stora barnen kommer hem från skolan =).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar