Summa sidvisningar

fredag 5 april 2013

Vår, tankar och funderingar

Svackor i livet är aldrig roligt. Jag är så lycklig när jag är med mina barn, men så fort jag inte har dom runt mig så börjar jag grubbla och mår en aning sämre. Och nu till nått som dom flesta nog vet om, jag funderar på att lämna Mariefred och bege mig till en annan stad. Visst man ska inte flytta hela tiden bara för att få en ny start. Jag flyttade till Mariefred för ett nytt liv och en ny start. Ja visst de fick jag också, har nu bott i Mariefred i 5år och har funnit väldigt fina vänner här och barnen trivs som fisken i vattnet. Det gör väl jag med, till en viss del. Jag har ju även fått mig några ovänner på vägen och falska människor har man ju också sett skymten av. Men just nu är allt här så fruktansvärt infekterat så jag vet inte om jag orkar eller klarar av mer. Samtidigt vill jag inte lämna Mariefred eftersom barnen bor här. Men vad blir bäst? blir det bäst att stanna här och fortsätta må dåligt och barnen bli påverkade av de, eller flytta och se barnen må dåligt och då mår jag dåligt. självklart kan barnen få nya vänner och deras mående kan ändras fort. Ja jag vet inte, jag har som sagt inte bestämt mig ännu, jag vet ingenting ännu som sagt.. blä allt känns bara knas. Men jag hoppas att allt blir bättre väldigt snart.

Dagarna här hemma flyter bara på, det är påsklov och de är bara jag och Adrian hemma. Vi har inte gjort så mycket den här veckan, men jag tänkte att jag ska försöka hinna hitta på något med honom i helgen, ja även med resten av barnen också. Solen skiner och den har varit framme hela veckan. Så fruktansvärt skönt! äntligen är våren här =). Värmen smyger sig fram också, så nu ryker en del av vinterkläderna och helt plötsligt fick man mer plats i hallen =).
Nä nu tänker då den här morsan sätta sig på balkongen och njuta av värmen och solen, för lägenheten är då städad och tvätten är klar =).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar