Summa sidvisningar

tisdag 9 april 2013

kasta ut mig lite...

En blogg är väl menad att man ska skriva i om vad man tycker tänker och känner, vad man har gjort under dagen, om sina barn, mode och ja praktiskt taget allt eller? Så varför är de så fruktansvärt svårt att skriva om vad man just känner och vad man tänker på? Egentligen vill jag bara kasta ut mig all skit här och bara kräkas på saker och ting. Kan en hjärna kortslutas helt? kan en hjärna bara känna att nu är de fan i mig nog, här sätter jag stopp?! Kan en hjärna brännas ut av att bara tänka och fundera? För jag måste vara ärlig och säga de att min hjärna går verkligen på högvarv, duracell batteri, man ser hur hjulen snurrar fortare och fortare och man ser hur röken sakta kryper sig fram. Tar man på dom hjulen så bränner man sig garanterat för här kyls ingenting ner, nej nej, heta är dom och dom jobbar hårt. Inte ens nattetid så sover den där hjärnan! nej de ska tänkas och grubblas de ska drömmas konstiga drömmar och mardrömmar. Tänk om, om jag gjorde så här, nä då blir de så där, fan tänk om jag kunde göra så där, härligt de hade varit, jag vill så gärna de där men nä då blir de knas med de där, jag borde hinna med de där och göra de där, shit de där skulle ju göras också!... ja ungefär låter de i hjärnan på mig. Inte konstigt att man blir bra trött vid 6 tiden på kvällen och vill lägga barnen tidigt bara för att själv lägga sig tidigt. Tar en promenad med hunden i skogen minst 1 tim och bara rensar ur tankarna på dagarna ( eller ja jag tror att jag gör de men de gör jag inte).  Varför kan man inte bara välja den lätta vägen och bara njuta av livet så som den är? Varför kan man bara inte säga som så " nä men fuck this!, jag tar den här vägen för den får mig att må bra så slipper man ta hårda vägen och få bajs kastat i nyllet de första man får!" Ska de vara så jävla svårt?! ja de är klart de ska vara svårt!! fan livet har väl aldrig varit enkelt, glida runt på ett bananskal är ju helt fucking omöjligt om ni frågar mig! Varför väljer jag att må på de viset jag gör?! varför bara inte vara lycklig över de man har? Nä de ska krävas så jävla mycket av en hela tiden o inte fan är man nöjd heller!
Nä bara av att skriva om tankarna får mig att bli super trött!
tror de är dags att sova nu, ja men vi vet väl hur de slutar.. tankar tankar tankar.. härligt.. Sov gott på er alla som kan sova...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar