Summa sidvisningar

fredag 29 mars 2013

intensiva dagar

Guud vilka intensiva dagar det har varit nu. Igår gick hela dagen åt att måla, städa, tvätta, ta hand om barn och hund. Även Mamma, lillebror och Hasse skulle komma och fira påsk med oss, vilket gjorde allting så mycket stressigare. Köpte ett V-bord och ett badrumsskåp på IKEA igår också som skulle monteras upp. Ja jo, fick upp delar av bordet för jag hade en klarvaken Joleene 8 igår ikväll och en energisk hund samt Michelle och Adrian som bara vänta på att familjen skulle komma. Målningen blev jag klar med precis innan dom dök upp, men hela lägenheten såg ut som ett bombnedslag när dom kom. Städade och vek tvätt fram till 11 på kvällen. Slocknade rätt bra i soffan (som är min säng den här helgen) efter att jag var klar. Sov inte alls bra i natt, vaknade för minsta lilla ljudet, men sömn fick jag väl lite av då. Vaknade rätt tidigt med Joleene i morse. Vi låg och tittade på Madicken innan resten av familjen vaknade. Jag och lillebror tog oss en morgon promenad med Alva i skogen och vidare mot affären där vi handlade lite frukost. Sen var resten av dagen rätt så seg. Blev städa, tvätta och montera upp badrumsskåpet på eftermiddagen. En sen middag blev de också men de kan ju bero på att vi alla satt och tittade på Lejonkungen på 1:an. Gud de var länge sen man såg den filmen alltså :). lika bra varje gång.
Barnen är duschade och sover nu alla 3. En annan har gjort klart 2 skol uppgifter samt ett prov här på kvällen, så nu är jag bra slut i hela kroppen. Nu ska jag lägga mig så jag orkar med morgondagen som bjuder på ytterligare ett prov. Det är ju även Påskafton, jag undrar vad vi då ska hitta på?
nä sova nu var de.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar