Summa sidvisningar

tisdag 3 april 2012

En promenad kan göra så mycket

Det är så himla underbart att ta en promenad när kvällen börjar krypa fram. Det är vad jag gjorde idag. Tog mej en skön promenad när barnen hade somnat (Ronny var hemma). Inte en människa ute, bara jag o naturen. Det var så tyst och fridfullt. Det enda man hörde var nån enstaka fågel som kvittra men sen var det helt tyst och lugnt. Bara jag och mina tankar o lugnet. När jag går där på grusvägen och snurrar runt på mina tankar, får jag syn på 5 underbart söta rådjur som står vid vägskanten. Den ena springer rakt över golfbanan och in i skogen, den andra springer åt andra hållet in i skogen. Men dom tre sista står lugn och sansat kvar och fortsätter äta och skiter fullständigt i mig. Sakta försöker jag gå förbi för att inte skrämma dom, men dom tittar på mig och rör sej inte ur fläcken.
ja dom stod säker 4 meter ifrån mig bara. Självklart ville jag knäppa kort och dom brydde sej inte ett dugg.  Jag vände och gick tillbaka sen samma väg som jag kom ifrån.

Från den lilla turen så kände jag en gnutta hopp och en gnutta lycka, just för stunden. ust för den lilla stunden så försvann allting som hade med livet att göra. Det var bara jag och rådjuren. Tänk vad ett djur kan göra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar