Summa sidvisningar

fredag 28 november 2014

Skäms för hur man ser ut

Ok så här är de! När jag var yngre, mellan 15-18 år, så var jag väldigt osäker på mig själv och var otroligt liten. Visst jag åkte inlines 1mil om dagen och cyklade 1 mil om dagen, men jag vägde 45kg som mest och kände mig väldigt ensam och lite ful. Ja killarna gillade inte en så mycket eftersom man varken hade rumpa eller byst. Sen fick jag barn nr 1, nr 2, nr 3 och nr 4. Visst Jag lyckades gå ner 7kg och minska en hel del i cm för ca 2 år sedan. Men jag lade av med träningen efter 4 mån eftersom livet tog sig en annan vändning, och tiden till träningen fanns inte riktigt. Nu har man fått fjärde barnet och man har extremt mycket löshud samt fett på kroppen. Jag gick i och för sej bara upp 15kg den här gången, men hade redan 10kg övervikt innan graviditeten. Just nu väger jag 15kg för mycket och jag tränar hårt och håller en sund kost för att nå mina mål. Jag hatar att visa min kropp och jag hatar att titta på min mage eller nån annan kroppsdel. För 23 dagar sedan började jag med något som heter 30 day abs and squat challenge där man tränar magmuskler och rumpmuskler. Jag har alltså kommit till dag 23 och jag har redan fått resultat. Jag lade fint upp före och efter bilder på instagram och de tog inte lång tid innan jag får en fin kommentar om att jag lade ut vågade bilder och att de är vågat av mig att göra de för  tänk om mina barn ser mina halvnakna bilder på nätet i framtiden.
OOOOOK! tänker då jag.. Vad gör de om jag lägger mina före och efter bilder på instagram? och om mina barn ser de i framtiden så ser dom att jag har lyckats gå ner i vikt och verkligen kämpat hårt med både hem, barn och träning.  Jag då som aldrig visar min kropp och känner ibland skuld och skam, mådde verkligen sämre direkt efter och tog bort bilderna! Direkt började jag tänka "skäms mina barn över mig?", kommer dom skämmas över deras mamma i framtiden?". Usch de gjorde på något sätt ont och jag började krypa in i mitt skal igen =(. Men min älskade make och mina underbara vänner peppade mig och stöttade mig och jag kände hur jag lyftes upp igen.

Tack alla ni som gjorde de! och till er andra som kanske skäms över era kroppar, gör inte de!! ni är vackra precis som ni är, oavsett hur ni ser ut. Älska er själva! Jag är inte riktigt där ännu men jag är på väg. Jag tränar för min egen skull och ingen annans. Stå på er!

Love you all!!!

Mitt resultat efter 23 dagar =)

Rump bilden får jag nog vänta med att lägga ut för den är ju så vågad ;)


1 kommentar: