Summa sidvisningar

lördag 18 oktober 2014

Älskade farmor

Igår kväll fick jag ett väldigt tråkigt besked. Ett besked som skar rakt in i hjärtat och fick tårarna att sakna rinna ner för min kind. Min älskade farmor har avlidit. Hon har nu blivit en ängel och är i farfars famn där hon hör hemma. Älskade farmor. Hon var en sån farmor som aldrig var tråkigt, alltid roligt och hade humor, lite fräck i munnen kunde hon vara ibland men de hörde till. jag och lillebror kunde stå bakom och små fnissa för vi tyckte de lät så roligt. Hon var en sån farmor som oftast bakade goda kakor och goda bullar. De doftade bullar ända ut i trapphuset när man kom och hälsade på. Man visste direkt att farmor hade bakat bullar när man kom in i trapphuset. Hon var en sån farmor som älskade att läsa bok för mig och lillebror när vi skulle sova. Minns varenda bok som hon läste för oss. Hon gjorde den godaste smörgåstårtan på denna jord. Och både hon och farfar visste direkt att deras lilla barnbarn älskade smörgåstårta. Man såg direkt på dom när man kom dit, att hon hade gjort en extra stor tårta :). Man blev så himla glad när dom kom och hälsade på när man fyllde år, eller kom när de var julafton. Älskade att sitta hos farmor och farfar på julafton. Känna deras trygga famnar, känna doften av dom. När jag var liten så tyckte jag om att låna farmor smycken, ja dom hon aldrig använde alltså. åå de var alltid lika roligt. Vi åkte väldigt ofta bort och campade med farmor och farfar.. firade alltid midsommar, julafton och påsk med dom när man var liten. När jag flyttade till Mariefred så såg jag dom inte så ofta, men försökte ringa så ofta jag kunde och farmor blev alltid lika glad när man ringde. Hälsade på dom så fort jag kom till Gävle och de var alltid lika roligt att träffa dom. Jag var en trotsig och jobbig liten tonåring och dom fick stå ut med både de ena och de andra, men jag vet att dom innerst inne älskade mig lika mycket som jag älskar dom. Det är 4 år sedan min farfar dog, och än idag gör de ont av att bara tänka på de. och igår försvann en till del att mitt hjärta, min älskade farmor. Aldrig mer kommer jag få höra henne skratta, känna hennes mjuka händer mot min kind, få hennes pussar på kinden, aldrig mer kommer jag få krama om henne, känna hennes trygga armar runt mig. Hon fick uppleva barnbarns barn och hon hann se mig gifta mig. De betydde mer än allt för mig, att hon fick se mig gifta mig. Även fast farfar inte fanns där levande, så vet jag att han såg mig från himlen och var nog riktigt stolt över mig. Jag hann inte säga hejdå :'(, men jag hoppas för allt i världen att hon vet hur mycket jag älskar henne.

Jag saknar dig farmor, saknar dig farfar.. ni var dom bästa! *tårarna rinner hela tiden, och bitar från mitt hjärta är borta. jag vet att ni mår bra nu och jag vet att tittar ner och ser till att vi har de bra. kom gärna in i mina drömmar och säg att ni mår bra.  Saknar er så de gör ont. Barnen blev jätte ledsna dom med men jag gör mitt bästa för att förklara för dom och trösta dom. Men vi saknar dig så mycket. Men jag vet att du mår br

1 kommentar:

  1. Beklagar verkligen gumman <3 <3 <3 Måste kännas fruktansvärt. Vet själv inte hur jag någon gång kommer kunna orka vidare då min goaste mormor lämnar oss, som står mej mycket nära. Man önskar dagen aldrig kommer att komma trots att man vet att det är en fånig tanke eftersom den är lika oundviklig för oss alla. Vad mycket härliga minnen du har med dina farföräldrar <3

    SvaraRadera