Summa sidvisningar

söndag 5 januari 2014

Det här med....

Satt och tänkte på en sak nyligen. Eller jag har ju tänkt på det väldigt ofta faktisk. Jo...att man blir dömd som billig och slampig bara för att man har 3 barn med 3 olika män. Varför är man billig och slampig för det? Jag känner män som har 5 barn med 5 olika mammor och träffar barnen som vanligt. Inte blir dom dömda och kallas för massa glåpord inte! Blir man automatiskt en dålig mamma bara för att man har olika pappor till sina barn. Det är ju inte direkt så att man drömmer om att ha olika pappor till sina barn. Man vill ju ha dröm familjen med mamma pappa och barn. Men ibland blir det inte så, men man är inte en dålig mamma för det.  Vissa säger "va fan! Var en förebild för dina barn!", men är jag inte det bara för att dom har olika pappor. Jag tar hand om mina barn precis som vilken mamma i en kärnfamilj som helst. Varför döma mig och se ner på mig som person bara för att man har olika pappor. Men...om vi säger så här då...tänk om jag nu om några månader eller år vill ha ett till barn. Måste jag då skaffa barn med yngsta barnets pappa för att inte bli ännu mer stämplad som slampa?? Eller låta bli att skaffa barn alls pga samhällets sätt att se på saker och ting. Mina barn är helsyskon i min värld, även om dom inte är det så egentligen så är dom det i mina ögon och deras egna. Samhället,livet,familjer ser inte ut som den en gång gjorde. Mamma pappa barn, mamma mamma barn, pappa pappa barn, mamma mamma pappa barn, mamma barn, pappa barn osv osv. Det kan se ut på olika sätt men det betyder inte att man är en dålig förälder eller en dålig förebild. Skulle ni se mig med mina barn så skulle ni få se, skulle ni se mina barn tillsammans så skulle ni se. Vi är en toppen familj med så mycket kärlek och glädje och värme och lycka!!! Jag är stolt över mina älskade barn oavsett om dom har olika pappor eller inte! Och jag gör ett jäääävligt bra jobb som morsa!! Var stolta alla föräldrar där ute oavsett hur familjen ser ut!!! Låt ingen säga nått annat!! Tack för mig bitches!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar