Summa sidvisningar

torsdag 7 november 2013

De gör ont :'(


Det gör så ont i mitt hjärta när jag ser mina barn ledsna lida eller må dåligt. Idag när vi skulle gå till skolan så säger Michelle
-" Mamma, **** säger att du är brun de är du väl inte?"
- Jo Michelle de är jag, inte lika brun som du men jag är brun
- Men mamma jag vill lixom inte vara brun längre, jag vill inte bli mörkbrun nästan svart på sommaren
- Men Michelle, du är jätte fin, du är en jätte vacker flicka som har en hudfärg som alla vill ha. Alla som ligger och solar på stranden vill bli lika brun som du är.
- Ja men jag tycker inte om de i alla fall, jag vill inte vara så här brun längre.

De här gör så himla ont i mig. Mitt hjärta gick nästan i bitar när hon sa dessa ord. Jag förstår inte vart hon har fått detta ifrån men hon vill inte vara brun längre. Jag försökte förklara för henne att oavsett vilken färg man har eller vilken religion man har så är alla människor lika mycket värda. Men nä hon stängde igen öronen och ville inte höra mer. Min älskade dotter, 6år gammal och  hatar sin hudfärg. Usch de gör verkligen ont och jag tror vi kommer behöva prata  det här med hudfärger, hårtyper och resterande, för mina barn ska veta att dom är värdefulla och så fina oavsett hudfärg.
Adrian hade samma problem förra året/sommaren. Han vägrade ta av sig tjocktröjan eller T-shirten när de var stekhett ute, för han ville verkligen inte bli brun. Nån hade sagt åt honom att han såg ut som en afrikan och de var så fult. Asså hur i helvete kan man säga så!!! ursäkta, men jävla ungar.. nää egentligen jävla föräldrar som fan lär sina barn att ens säga så!!! att man ens lär barnen såna saker som dom inte vet nånting om. Om inte föräldrar lär barnen sånt så skulle inte barnen se skillnad på sina vänner eller andra barn, dom leker ju ämdå, de är ju inte de barnen tittar på i första hand.
Fan alltså!!! Ja men jag fick ta ett snack med Adrian och även berätta där hur de är och att de är fint att vara brun precis som att vara vit grön blå gul eller svart... Men än idag vägrar han att ta av sig när de är varmt, bara när han ska bada så gör han de men inte annars =(... så jävla tråkigt och de gör verkligen ont för mina barn är så jävla fina så fin hudfärg och många därute hade gjort allt för att ha deras fina hudfärg sommar som vinter. Jag gör allt för mina barn och dom ska känna sig vackra och värdefulla <3. De här gror i mig just nu väldigt mycket... vill bara ha dom under mina vingar hela tiden och skydda dom från allt sånt här ont som följer dom i livet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar