Summa sidvisningar

söndag 16 juni 2013

dessa tankar och funderingar

Söndagkväll, alla sover här hemma, ja t.om hunden sover, men inte jag. mm de är väldigt ovanligt att jag inte sover vid den här tiden. Jo jag är trött men usch vad tankarna springer runt i mitt huvud. Ibland undrar jag varför jag inte se de goda de positiva i mitt liv, varför ser jag bara allt negativt? Hur kan man leva lyckligt om man bara gnäller och klagar på de negativa och inte ser på de som verkligen gör en lycklig? snacka om att jag slösar min dyrbara energi och tid på att grubbla och ha mig. När man står mellan två vägar och man inte riktigt vet vilken väg man ska ta, ja då är de grymt jobbigt. När man ena sekunden känner att den ena vägen är den absolut bästa, och man börjar gå en bra bit in i den och ser bara finare, ljusare och tryggare väg. Men ändå stannar man upp och tittar sig över axeln, man ser den andra vägen en bra bit där borta, och man vill bara springa tillbaka dit och ta den andra vägen. Så man springer tillbaka till korsningen och stannar precis där den andra vägen börjar. Tårarna rinner ner för min kind och man funderar om de verkligen är säkert att gå den vägen. Skuggorna viskar "gå inte dit" men ändå så vill man så gärna dit.. Man vänder sig om igen och ser hur fint de är på den andra vägen och hur man bara lyser upp och känner lättnad på den vägen, hur man känner kärleken ända in i själen, så man springer tillbaka in på den fina vägen och går längre än förra gången. Man är super lycklig och börjar drömma sig bort, man ler och skrattar och känner kärlek och lycka. Men sen stannar man upp igen och känner hur man får ångest och hur känslorna börjar storma i kroppen. Ännu en gång tittar man sig över axeln och vill bara springa tillbaka igen. De är som om någon har knutit ett band runt magen på mig och drar åt när jag kommer för långt in på den trygga vägen.. måste tillbaka måste tillbaka.. men kan inte, vill inte, går inte.. fuck this! fuck everything!!
eeeh jag tror nog jag skrev väldigt komplicerat men ändå rätt bra för att man ska kunna förstå vad jag menar ;). Jag vet att en hel del här inne är väldigt nyfikna på vad jag skriver men just nu skiter jag i de för de här är min blogg och mina fucking tankar!!!
Fan om man bara fick en rätsida på de hela nån gång då! Dom flesta tycker att jag är jobbig och korkar som inte fattar men ni har ingen aning om hur de här är. Om allt var så himla enkelt som alla säger, ja då hade man banne mig inte suttit här just nu, de vill jag lova. Då hade inte tankarna och funderingarna funnits i mitt huvud och jag hade haft ett toppen liv. Men inget liv är perfekt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar