Summa sidvisningar

söndag 12 maj 2013

Veckan som varit

oj de var ett tag sen man skrev nu.

Barnlediga helgen var toppen och precis så som jag hade förväntat mig :). Direkt när jag kom fram till hotellet så kollade jag runt i rummet och bara njöt av tystnaden. Sen tog jag mig ner till stan och åt en god middag som blev oxfile, små revbenspjäll med beasås, hickorysås, grönsaker och pommes. så himla gott :). tog mig till poolen och relax avdelningen på hotellet sen, och badade och bastade. De var lite kusligt o vara där själv men de var sån skönt. När jag kom upp till hotellrummet så somnade jag direkt o med badrocken på mig hehehe bra gjort lixom, snacka om trött :p.
Blev en del promenader på lördagen och tittade runt i mina gamla områden där man är uppvuxen.. blev nästan rörd. Så många minnen därifrån. käkade mjukglass, kina mat och klippte en bio på lördagen. Kanon helg hade jag verkligen :). Blev överlycklig när jag hämtade mina älskade barn på söndagen. Vi berättade vad vi hade gjort under veckan/helgen, och vi var bra trötta när vi kom hem. En härlig helg som jag gärna gör om igen.

I måndags började min praktik på en förskola. Jag var lite tveksam och skeptisk först på om jag skulle trivas eller inte, men så fort jag kom dit så trivdes jag direkt. Alla barnen är så himla goa och personalen är så trevliga och sociala, nä jag trivs som fisken i vattnet. Drömmen är väl att få en heltids/deltids tjänst där en vacker dag =).

Helgen började redan på onsdag eftermiddag eftersom de var röd dag på torsdagen och klämdag på fredagen. Rätt turbulent början på helgen men de lugnade ner sig och vi kunde njuta av resten av helgen. Matat ankor, ätit mjukglass, tagit promenad och bara varit. Nu på eftermiddagen tog jag och Joleene med oss Alva till stranden och njöt av solen och lät Alva bada. Alva älskade de och sprang som en tok i vattnet. Joleene ville också bada men märkte snabbt att de var för kallt i vattnet ;).

Nu är vi hemma igen och dom stora barnen är ute och leker med sina kompisar. Jag ska börja med maten och sen är de kvällsbestyr som står på schemat.
En rätt så bra vecka ändå känner jag =)

ha de la gött nö hörni så hörs vi :)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar