Summa sidvisningar

söndag 10 mars 2013

Mina egna val...

Varför får man egentligen inte leva sitt liv precis som man vill? Varför har alla människor runtomkring en alltid en talan i ens liv? är man inte en egen individ? Bestämmer man inte själv hur ens liv ska se ut?
som tex. de här med barn. Ja jag har 3 barn och 1 hund. Men tänk om de nu är så att jag vill ha fler barn? ja om jag nu vill ha 5barn är de inte något jag själv väljer? något jag själv beslutar mig för att göra? Vem kan komma och tala om för mig vad jag är kapabel till, vad jag orkar, inte orkar eller om jag inte har så de räcker. Det är väl ändå något jag själv känner bäst och de är väl ändå något jag själv beslutar mig för. Jag älskar barn och vill och SKA ha i alla fall 1 till barn i mitt liv. Sen om ingen tänker glädjas över de och istället snacka bakom min rygg så varsågod. Men man är 2 om de beslutet om man är då 2 föräldrar i familjen, man hjälps åt så klart.
NU ÄR INTE JAG GRAVID!!!! nej jag är långt ifrån gravid så ni alla vet, var inte oroliga nu!! jag pluggar för fullt och tar hand om mina fina barn och hund precis som jag ska. Men jag sa att jag gärna VILL ha fler barn och jag kommer i framtiden att skaffa fler barn också punkt!!!!
Det är mitt val i livet och mina beslut. Jag ger alla mina 3 barn massor med kärlek, värme, glädje och dom går aldrig runt hungriga skitiga eller med trasiga kläder!!n så nu vet ni hur jag känner om de också...

1 kommentar:

  1. Klart att du själv ska vara fri att välja hur ditt liv ska se ut. Tycker du är en fantastisk person som klarar allt som du gör på ett så bra sätt som du gör det på. Inte många skulle klara att kliva i dina skor, tror jag.
    Som du säger själv så känner du själv bäst vad du kan, orkar och vill och vill du ha ett till barn så ska ingen komma och säga något om det =)

    SvaraRadera