Summa sidvisningar

torsdag 24 november 2011

Den gamla goda tiden

Det var då bättre förr tycker jag. När jag var yngre, då mobilen,datorn o tvspelen inte var så populär, då var jag ute jämt. Jag umgicks med kompisarna o lekte ute hela tiden. Hade massor med fantasi o kunde hitta på vad som helst. På vintern (då de snöade varje vinter), så åkte vi pulka i backen fram till sena kvällen, o vi byggde snögrottor, snögubbar o snölykor. Vi gick in enbart när tårna o fingrarna var blå på en.  Jag minns så väl när jag var typ 15år. då lade jag mej ute i snön o stirrade rakt upp i himlen. klar himmel så man såg dom vackra stjärnorna. Där låg jag o bekymrade mej över killar o andra ungdoms grejer. men de var fridfullt, tyst o så underbart på nå vis. saknar de så mycket vill jag lova..

Man rörde på sej mycke mer när man var yngre, då brukade man för de mesta cykla eller gå hem till sina polare om man ville umgås, sen var man ute o inte framför datorn eller tvn som idag. Saknar den gamla goda tiden jag. jo de gör jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar