Summa sidvisningar

tisdag 26 februari 2013

Läkarbesöket..

Idag var vi äntligen på den efterlängtade MR (magnetröntgen). Hade dock blivit stora missförstånd med tiden, men lyckades komma in i bra tid ändå. Fick sitta med henne i knät tills hon somnade. Joleenes pappa satt mittemot och höll Joleene i handen. Det gick rätt fort för henne att somna, så i fick lägga henne på sängen och sen gå ut och vänta tills allt var klart. Det gjorde väldigt ont i Joleenes pappa att se sin dotter somna så där och blev lite ledsen. sjuksystern sa även innan att de kan se lite otäckt ut men att det inte är någon fara. Men ja.. de tog hårt på honom. Jag förstår honom dock för jag hade också blivit ledsen om jag hade sett det själv.. Dessutom så har jag redan gått igenom liknade förra veckan så jag kände mig en aning lugnare idag. Förklarade att allt kommer gå bra och hon sover bara inget mer. Vi tog en fika innan det var dags att ta sig till uppvaknandet. Där inne fick bara en förälder följa med så de blev jag. Joleene sov när jag kom in, men vaknade kort därefter. Att sitta och vänta är då inte hennes bästa sida. Men sjuksystrarna kom och pratade med henne och bar runt på henne. Det hade då inte hon nå problem med och ville inte ens komma tillbaka till mig när vi skulle gå. he he he, dom ville behålla henne där. Mammas älskade charmtroll ;). Efter läkarbesöket så åkte vi raka vägen hem. Blev lunch på stationen i Läggesta innan vi tog en promenad på 3km hem.
Allting hade gått jättebra och vi får svar om ungefär 1 vecka. svaret däremot, är jag väldigt nervös och rädd för :(. Nu är vi hemma igen och jag håller på att städa här hemma innan det ska göras mat och alla kvällsbestyr ska sättas igång. Imorgon är de dags att börja plugga igen och sätta igång med träningen som jag har haft uppehåll med i 2 veckor minst...

Fick föresten Godkänt på hälsopedagogiken =D!!! känns underbart ju :))...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar