Summa sidvisningar

onsdag 19 december 2012

Varannan vecka....?

Du kommer vänja dig, de kommer ta tid men du vänjer dig. Att vara varannan vecka förälder. Tyvärr det går inte. Jag kan inte vara varannan veckas förälder. Mina barn är mitt allt och utan dom hemma så blir allting bara fel. Jag blir förvirrad och nerstämd och dagarna går sakta. Vill ha dom hemma, vill ha dom nära, gosa med dom på mornarna och höra dom skratta. Ni föräldrar som klarar detta är starka och ni får gärna komma med råd och tips, för jag längtar ihjäl mig efter dom. Mina älskade barn, mina änglar. Trodde aldrig de skulle vara så här jobbigt, aldrig... Men alla säger att det är en vane sak..., jasså??



1 kommentar:

  1. Har Kristoffer varannan vecka och så har det varit sedan har var bara ett år. Känns inte som att man någonsin vänjer sej... men tro det eller ej, man gör på sätt och vis det. Självklart saknar man som 17! Men det handlar om att lära sej slappna av.. man ses ju igen efter veckan gått. Man får försöka se det positivt även om det e svårt att göra det. Har ju Robin hemma hela tiden och det positiva blir väl kanske att jag har mer tid över för honom? Men som sagt.. tror det där med vanesak handlar mer om att lära sej slappna av och kunna njuta av att få längta lite också =)

    SvaraRadera